Hejsan!

Jag heter Ida Nordin och tredje året på gladahudikgymnasiet, på samhällsprogrammet.
Vi har nu börjat med projektarbete och mitt projektarbete är att skriva om hästhoppning och redovisa det på något sätt, så det blev genom att blogga om hästhoppning.
Jag kommer bl.a. skriva om regler, olika hindertyper, olika ridövningar, mm. Jag kommer även dela med av bilder som jag fotar på tävlingar.
 
Jag håller själv på med hästhoppning och har nu haft en egen ponny i två år, Munsboro Fizz heter hon, som jag tävlat upp till msv B (1,20m), felfritt. Det här är mitt sista ponnyår, sedan kommer min lillasyster ta över henne.
Jag har även en storhäst som jag snart haft i tre månader. Han heter Touch Wood des Vaulx, men kallas för Ville och är fem år. Jag har inte hunnit tävla med honom så mycket ännu.
 
 
 

Välkommen till min nya blogg!

Mitt första inlägg.


RSS 2.0